Οταν συνάντησα τον Λευτέρη Ξάνθη (a.k.a. Noss Tromo)


Ποιός είσαι και ποιά είναι η σχέση σου με τη μουσική;
Μεγάλωσα στο Βόλο όπου και ξεκίνησα τις μουσικές μου σπουδές στο Ελληνικό Ωδείο. Στα 18 μου συνέχισα στη Μ. Βρεατανία για Bachelor’s και Master’s με ειδικότητα στη σύνθεση μουσικής για κινούμενη εικόνα. Το πτυχίο μου είναι στο εκκλησιααστικό όργανο. Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν σε ηλικία 5 ετών με ένα μικρό αρμονιάκι δώρο των γωνιών μου.
Πότε έκανες την πρώτη σου μουσική σύνθεση;
Το πρώτο μου κομμάτι το έγραψα σε ηλικία 8 ετών, ήταν μόνο 16 μέτρα και είχε μόνο μελωδία, αλλά ακόμα το θυμάμαι! Είχα χρησιμοποιήσει μάλιστα και την εσωτερική μνήμη του αρμονίου για να το  γράψω και είχα στεναχωρηθεί όταν τελείωσαν οι μπαταρίες και σβήστηκε!
Τι ακούσματα έχεις ;
Από μικρή ηλικία είχα μια κλίση προς τον ηλεκτρονικό ήχο. Τα πρώτα μου ακούσματα ήταν πολύ πριν πάω σχολείο από τους Kraftwerk, και συγκεκριμένα το The Man Machine. Παραμένει αγαπημένο μέχρι σήμερα. Από εκείνη την ηλικία και μετά, άκουγα ότι μπορούσε να πέσει στα χέρια μου – αρκεί να ήταν ηλεκτρονική μουσική.
Με ποιους τρόπους έχεις ασχοληθεί με τη μουσική;
Αρχικά δούλευα σε μια εταιρία στο Λονδίνο και έκανα μουσική και ήχο για video games. Όταν γύρισα στην Ελλάδα, ασχολήθηκα με μουσική για θέατρο, ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά, αλλά και μερικές ταινίες μεγάλου μήκους Καναδικής και Βρετανικής παραγωγής. Προσωπικά γράφω κομμάτια που δεν έχουν κυκλοφορήσει. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι και με το sound design. Πρόσφατα άρχισα συνεργασία με την εταιρία Post Modern Prometheus ως sound designer. Τα τελευταία 6 χρόνια είμαι καθηγητής Μουσικής Τεχνολογίας και ηχοληψίας σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ.
Τι σε εμπνέει για να γράφεις μουσική;
Η έμπνευση είναι σαν μια ερωμένη που σου κρατάει μούτρα. Τη μια στιγμή σε περιτριγυρίζει και παίζει μαζί σου, και την άλλη κλείνεται στο δωμάτιό της και δε σου μιλάει! Για μένα πάντα ήταν οι άνθρωποι, που μου έδιναν έμπνευση. Τα λόγια, οι κινήσεις, οι σκέψεις, τα άγχη, οι χαρές και οι λύπες των ανθρώπων μου δημιουργούν εικόνες.

Αφού έχεις άμεση σχέση με τους νέους θέλω να μου πεις πως βλέπεις τους νέους σε σχέση με τη μουσική σήμερα;
Κατά τη γνώμη μου τα νέα παιδιά χρειάζονται περισσότερα ακούσματα. Είναι κρίμα την εποχή που υπάρχει internet σχεδόν παντού να βλέπεις νέους ανθρώπους να μην «ψάχνονται». Σίγουρα δεν ισχύει για όλα τα νέα παιδιά, αλλά φοβάμαι ότι τείνουν να γίνουν πλειοψηφία αυτοί που αρκούνται σε λίγα και φτωχά ακούσματα. Πάνω σε αυτή την φιλοσοφία με λίγους φίλους δημιουργήσαμε το www.bankit.gr για να δώσουμε ένα βήμα και μια φωνή έκφρασης σε νέους δημιουργούς.
Μου έδωσες μια εικόνα για τους νέους και το internet.Θέλω να μου πεις και για τη σχέση νέων και τηλεόρασης.
Πιστεύω ότι η τηλεόραση στην Ελλάδα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στους νέους. Η προσοχή τους διασπάται από εκπομπές χωρίς νόημα και ουσία. Προσωπικά, χρησιμοποιώ την τηλεόραση για να βλέπω μόνο ταινίες  -δεν έχω καν συνδέσει την κεραία. Το κακό ξεκίνησε από τα μονοθεματικά δελτία ειδήσεων, όπου μόνο ειδήσεις δεν βλέπεις, και συνεχίστηκε με τις εκπομπές που ασχολούνται με το πόσα νούμερα έκανε η μία εκπομπή και πόσα η άλλη. Θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τέτοιου είδους «ενημέρωση» και «ψυχαγωγία».
Θέλω να μου πεις την άποψη σου για τη σχέση ουσιών και μουσικής.
Υπάρχει ένας μύθος που ξεκίνησε από τα 60’s, σύμφωνα με τον οποίο υπάρχει μια άρρηκτη σχέση μεταξύ δημιουργίας και ναρκωτικών ουσιών. Θέλω να τονίσω  -ειδικά για τους νέους επισκέπτες του music-dream.gr- ότι δεν ισχύει. Μάλλον ισχύει το αντίθετο.
Πως βλέπεις τα talent show; Θα έπαιρνες μέρος;
Τα talent show είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να γνωρίσει το κοινό καινούριους καλλιτέχνες. Είναι επίσης ένας πολύ άσχημος τρόπος για να προωθήσει το κάθε κανάλι καινούριους καλλιτέχνες, μιας και οι όροι των διαφόρων συμβολαίων είναι επιεικώς απαρ
άδεκτοι. Δεν θα έπαιρνα ποτέ μέρος ούτε σαν διαγωνιζόμενος, ούτε σαν κριτής.
Ποια είναι η άποψή σου για τη μουσική στην Ελλάδα σήμερα;
Αν εξαιρέσεις τα talent shows που λέγαμε πριν, υπάρχουν πάρα πολλοί εξαιρετικοί καλλιτέχνες, και συγκροτήματα. Μια μικρή βόλτα σε γνωστά στέκια της Αθήνας θα καταπλήξει πολλούς. Είμαι της άποψης ότι το κάθε είδος μουσικής θέλει τον χρόνο και τον τόπο του, γι αυτό και δεν κατακρίνω κανένα. Γενικά, είμαι ευχαριστημένος με τις τάσεις των νέων.
Σύμφωνα με έρευνα του music-dreams.gr ο κόσμος έμεινε δυσαρεστημένος από τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών στην επαρχεία. Ποια είναι η θέση σου πάνω σε αυτό;
Δεν μπορώ να κρίνω γιατί δεν έχω προσωπική εμπειρία από τέτοιες εμφανίσεις. Το μόνο που μπορώ να πω, είναι ότι το κοινό έχει αποκτήσει πλέον εμπειρία και είναι δύσκολο να ευχαριστηθεί με «αρπαχτές» και φτηνά show.  Αν οι παραγωγές αυτές ήταν φτηνές με ακριβό εισιτήριο, είναι φυσιολογικό το κοινό να μείνει δυσαρεστημένο.
Πως βλέπεις την Ελλάδα σήμερα όσον αφορά την οικονομική κρίση; Τι προβλέπεις για το μέλλον;
Κατά τη γνώμη μου η κρίση είναι τεχνητό προϊόν. Έχει κατασκευαστεί και επιβληθεί από  μεγάλες οικονομικές δυνάμεις για λόγους που δεν είμαστε σε θέση να καταλάβουμε ακόμα. Κάποια στιγμή θα τελειώσει για να πάρουμε τη θέση που μας έχουν ορίσει στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη.
Τι θα ήθελες να συμβουλέψεις τους νέους δημιουργούς ;
Υπομονή, δουλειά, και επιμονή! Μην αφήνετε τον χρόνο να κυλάει άσκοπα.

Συνέντευξη
Λάμπρος Μοσχέτας

Leave a Comment